از رؤیا تا واقعیت؛ حاکمیت ایران بر نیمی از دریای خزر!

از رؤیا تا واقعیت؛ حاکمیت ایران بر نیمی از دریای خزر! صادق قدیر دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق عمومی دانشگاه تهران در یادداشتی برای داتیکان به بررسی حدود حاکمیت ایران بر دریای خزر پرداخت | ادامه

خوب و بد قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم

خوب و بد قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم حقوقدانان در گفتگو با داتیکان مطرح کردند | ادامه

آقای روحانی لطفاً کمی به عقب برگردید!

آقای روحانی لطفاً کمی به عقب برگردید! | ادامه

برگزاری همه‌پرسی خوب یا بد؟!

برگزاری همه‌پرسی خوب یا بد؟! صادق قدیر، دانشجوی ارشد حقوق عمومی دانشگاه تهران در یادداشتی برای داتیکان مطرح کرد | ادامه

فرمان مشروطیت؛ نخستین سند مشارکت اراده مردم در قدرت+متن فرمان مشروطیت

فرمان مشروطیت؛ نخستین سند مشارکت اراده مردم در قدرت+متن فرمان مشروطیت رضا یعقوبی وکیل دادگستری و دکترای حقوق عمومی در یادداشتی برای داتیکان به بررسی روند صدور فرمان مشروطیت پرداخت | ادامه

از رؤیا تا واقعیت؛ حاکمیت ایران بر نیمی از دریای خزر!
خوب و بد قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم
آقای روحانی لطفاً کمی به عقب برگردید!
برگزاری همه‌پرسی خوب یا بد؟!
فرمان مشروطیت؛ نخستین سند مشارکت اراده مردم در قدرت+متن فرمان مشروطیت
اخبار ویژه داتیکان
کتاب جنگ سایبری و حقوق جنگ

کتاب جنگ سایبری و حقوق جنگ

تازه‌های نشر حقوقی
استخدام 24  مرداد  1397

استخدام 24 مرداد 1397

استخدام حقوقی
جدیدترین اخبار حقوقی
24 مرداد 1397 , 14:46

فراخوان جایزه دکتر قاضی

همایش‌های حقوقی

انجمن علمی حقوق اساسی ایران برگزار می کند . ...

24 مرداد 1397 , 11:57

کتاب جنگ سایبری و حقوق جنگ

تازه‌های نشر حقوقی

نشر حقوقی میزان منتشر کرد . ...

24 مرداد 1397 , 10:44

نيمي از پزشكان تهراني ماليات نمي‌دهند

رویدادهای حقوقی

فرار مالیاتی پزشکان را اطلاع دهید! ...

24 مرداد 1397 , 10:20

سامانه «کاشف» با هدف جلوگیری از گسترش جرائم مالی راه اندازی شد .

رویدادهای حقوقی

خرم آبادی گفت: سامانه کاشف به منظور جلوگیری از گسترش جرائم مالی در فضای مجازی به کمک بانک مرکزی ایجاد شده است. ...

24 مرداد 1397 , 10:20

واکنش «منتظری» به نامه وزرا برای رفع فیلتر توئیتر

رویدادهای حقوقی

دادستان کل کشور: 6 وزیر از من خواستند تا برای رفع فیلتر برخی شبکه‌ها جلسه بگذاریم، ولی من نرفتم و قبول نکردم زیرا شریک در جرم خواهم شد. ...

24 مرداد 1397 , 10:07

کرباسچی به یک سال حبس تعزیری محکوم شد

رویدادهای حقوقی

غلامحسین کرباسچی که به جرم تبلیغ علیه نظام در دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان محاکمه شده بود بعد از محکومیت، به یکسال حبس تعزیری محکوم شد. ...

24 مرداد 1397 , 10:02

استخدام 24 مرداد 1397

استخدام حقوقی

این بخش شامل آگهی های استخدام مرتبط با رشته حقوق است . ...

24 مرداد 1397 , 09:28

استجازه قوه‌قضائیه نشان داد نظام با اخلالگران شوخی ندارد

رویدادهای حقوقی

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی استجازه رئیس قوه‌قضائیه از رهبر انقلاب در برخورد با اخلالگران اقتصادی را امری لازم خواند و گفت: این کار نشان داد نظام با اخلالگران و مفسدان اقتصادی شوخی ندارد ...

23 مرداد 1397 , 15:11

کارگاه آموزشی اعتبارات اسنادی

همایش‌های حقوقی

پژوهشکده حقوق برگزار می نماید . ...

23 مرداد 1397 , 14:04

نتایج آزمون سنجش شخصیت داوطلبان آزمون قضاوت تا ۹۷/۰۵/۲۲

آزمون‌های حقوقی

معاونت منابع انسانی قوه‌قضاییه، با صدور اطلاعیه‌ای نتایج مصاحبه حضوری آزمون شخصیت را اعلام کرد. ...

23 مرداد 1397 , 13:54

استنکاف مخابرات از اجرای حکم دیوان عدالت اداری

رویدادهای حقوقی

هیئت عمومی دیوان عدالت اداری که احکامش حکم قانون را دارد، با شکایت دیوان محاسبات دریافت آبونمان از مشترکین تلفن‌های ثابت را غیرقانونی دانسته و ابطال کرده اما شرکت مخابرات در قبض‌های جدید همچنان از مردم آبونمان دریافت می‌کند. ...

23 مرداد 1397 , 11:40

کتاب حقوق امنیت هسته ای

تازه‌های نشر حقوقی

با موضوع بررسی رویکرد نظام عدم اشاعه هسته ای به قلم دکتر حسین سرتیپی و دکتر علیرضا حجت زاده منتشر شد . ...

23 مرداد 1397 , 11:05

لایحه برابری سهم ارث زن و مرد در تونس

رویدادهای حقوقی

حذف مجازات اعدام در تونس ...

23 مرداد 1397 , 10:55

استخدام 23 مرداد 1397

استخدام حقوقی

این بخش شامل آگهی های استخدام مرتبط با رشته حقوق است . ...

23 مرداد 1397 , 10:40

نشست کلیات دعاوی طاری

همایش‌های حقوقی

با تاکید بر ملاحظات عملی در دادگاه ها برگزار می‌گردد. ...

23 مرداد 1397 , 10:28

توییتر رفع فیلتر نمی‌شود

رویدادهای حقوقی

معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی می‌گوید درخواست وزیر ارتباطات مبنی بر طرح موضوع رفع فیلتر توئیتر در جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه غیرقانونی است. ...

23 مرداد 1397 , 10:26

ادعای نقض حقوق اقلیت‌های دینی در ایران، اشک تمساح است

رویدادهای حقوقی

کلیساهای آشوری کلدانی تهران در محکومیت اظهارات سران دولت آمریکا در خصوص اقلیت های دینی ایران با صدور بیانیه ای، ادعای اخیر مقامات آمریکایی مبنی بر نقض حقوق اقلیت‌های دینی در ایران را اشک تمساح، توصیف کردند. ...

23 مرداد 1397 , 10:19

یک شرکت لبنی 35 میلیارد تومان جریمه شد.

رویدادهای حقوقی

معاون سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرد: یکی از شرکت های معروف لبنیات به علت گرانفروشی 35 میلیارد تومان از سوی شعبه بدوی جریمه شده است که در صورت قطعی شدن حکم، نام آن شرکت را به مردم اعلام خواهیم کرد. ...

23 مرداد 1397 , 10:14

برخی موارد نامه رییس قوه قضاییه به رهبری نیازمند قانونگذاری است

رویدادهای حقوقی

یک حقوقدان با اشاره به نامه رییس قوه قضاییه به رهبری برای اقدامات ویژه در برخورد با اخلالگران اقتصادی گفت: به نظر می‌رسد قوه قضاییه می‌تواند به استناد تجویزرهبری، لایحه‌ای سه فوریتی درباره مواردی که نیاز به قانون دارد به مجلس محترم تقدیم کند. ...

23 مرداد 1397 , 10:10

روند جدید رسیدگی به پرونده اخلالگران اقتصادی آغاز شد

رویدادهای حقوقی

رئیس قوه قضاییه، از آغاز روند جدید رسیدگی به پرونده اخلالگران اقتصادی خبر داد. ...

گفتگو و یادداشت | همه یادداشت ها

آیا در شرایط فعلی امکان ممنوع‌الخروجی ولی‌الله سیف وجود دارد؟

22 مرداد 1397 , 15:55
آیا در شرایط فعلی امکان ممنوع‌الخروجی ولی‌الله سیف وجود دارد؟

از رؤیا تا واقعیت؛ حاکمیت ایران بر نیمی از دریای خزر!

22 مرداد 1397 , 12:21
از رؤیا تا واقعیت؛ حاکمیت ایران بر نیمی از دریای خزر!

خوب و بد قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم

20 مرداد 1397 , 14:32
خوب و بد قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم

مهمترین موانع پیش روی خبرنگاران در ایران چیست؟

17 مرداد 1397 , 12:28
مهمترین موانع پیش روی خبرنگاران در ایران چیست؟

آقای روحانی لطفاً کمی به عقب برگردید!

16 مرداد 1397 , 12:14
آقای روحانی لطفاً کمی به عقب برگردید!

برگزاری همه‌پرسی خوب یا بد؟!

14 مرداد 1397 , 14:47
برگزاری همه‌پرسی خوب یا بد؟!

فرمان مشروطیت؛ نخستین سند مشارکت اراده مردم در قدرت+متن فرمان مشروطیت

14 مرداد 1397 , 10:31
فرمان مشروطیت؛ نخستین سند مشارکت اراده مردم در قدرت+متن فرمان مشروطیت

برنامه ششم توسعه یک عادت قانون گذاری یا امری لازم

13 مرداد 1397 , 12:03
برنامه ششم توسعه یک عادت قانون گذاری یا امری لازم

از ماجرای مینو خالقی تا فایل صوتی غیر اخلاقی منتسب به نماینده مجلس

3 مرداد 1397 , 10:44
از ماجرای مینو خالقی تا فایل صوتی غیر اخلاقی منتسب به نماینده مجلس

موسی‌زاده: این اصلاحیه به سود جامعه نیست!

2 مرداد 1397 , 15:25
موسی‌زاده: این اصلاحیه به سود جامعه نیست!

صدا و سیما چه نقشی در ایجاد یا ممانعت از فساد در جامعه دارد؟

31 تیر 1397 , 10:45
صدا و سیما چه نقشی در ایجاد یا ممانعت از فساد در جامعه دارد؟

از گفته دادستان مشهد درباره اختیارات دادستان تا بخش‌نامه‌ی مشاور شهردار قزوین برای ممنوعیت استفاده از لباس آستین‌کوتاه

26 تیر 1397 , 14:58
از گفته دادستان مشهد درباره اختیارات دادستان تا بخش‌نامه‌ی مشاور شهردار قزوین برای ممنوعیت استفاده از لباس آستین‌کوتاه

نجفی توانا: بهتر است همه افراد خارج از مسئولیت‌های خود اظهار نظر نکند!

25 تیر 1397 , 10:45
نجفی توانا: بهتر است همه افراد خارج از مسئولیت‌های خود اظهار نظر نکند!

آیا مجازات «ناظم مدرسه معین» عادلانه است؟

24 تیر 1397 , 14:56
آیا مجازات «ناظم مدرسه معین» عادلانه است؟